Modele kompetencyjne są dla pracowników drogowskazem, dzięki nim wymagania dotyczące konkretnych stanowisk pracy są wystandaryzowane
i obiektywnie określone, co umożliwia bardziej świadome kierowanie własnym rozwojem w drodze do zmiany stanowiska pracy lub awansu.
Modele kompetencyjne są dla pracowników drogowskazem, dzięki nim wymagania dotyczące konkretnych stanowisk pracy są wystandaryzowane
i obiektywnie określone, co umożliwia bardziej świadome kierowanie własnym rozwojem w drodze do zmiany stanowiska pracy lub awansu.
Wykorzystanie modelu kompetencyjnego:
Model kompetencji i związany z nim system ocen okresowych oraz system motywacyjny stanowią ważny element zarządzania, gdyż pełnią zarówno funkcje motywacyjne, jak i informacyjne; znacząco wspomagają podejmowanie decyzji kadrowych w firmie (awanse, przeszeregowania). Jeżeli jednak mają być skutecznym narzędziem w sferze motywacji pracowniczej, ważne, by jak najlepiej dopasować je do specyfiki danej branży i organizacji. Jeżeli system będzie zbyt trudny, skomplikowany bądź mało czytelny – zamiast wspierać proces zarządzania, może go utrudniać, stając się kolejnym niewygodnym obowiązkiem. Dlatego właśnie proponujemy pracę wg schematu:
Konsultacje indywidualne towarzyszące systemowi warsztatów: