Efektywne techniki sprzedaży
– jak przekonać klienta do siebie i oferty?
Szkolenie o takiej tematyce przeznaczone jest przede wszystkim dla pracowników odpowiedzialnych za sprzedaż i dystrybucję towarów.
Proponowane zajęcia mają na celu zarówno usystematyzowanie posiadanej już wiedzy z zakresu nawiązywania kontaktu z klientem, jak i doskonalenie praktycznych umiejętności w tej sferze.
Oprócz tego, w programie znajdują się bloki tematyczne dotyczące innych kompetencji interpersonalnych, których opanowanie w znaczący sposób wspiera właściwy proces prowadzenia negocjacji o charakterze handlowym.
Zagadnienia poruszane na szkoleniu:
- Etapy rozmowy handlowej („ścieżka sprzedaży”).
- „Dobry kontakt” jako podstawowy warunek efektywności w procesie sprzedaży.
- Poznawanie potrzeb klienta – sprzedaż jako proces oparty na dialogu.
- Prezentacja oferty.
- Podstawowe zasady zachowywania się wobec zastrzeżeń.
- Domykanie transakcji handlowej.
- Typologia klientów.
- Sprzedaż oparta na ofercie a sprzedaż oparta na relacji – korzyści i ograniczenia związane z zastosowaniem obydwu modeli sprzedaży.