Podczas szkolenia uczestnicy poznają metody i narzędzia do przeprowadzenia nowoczesnego i skutecznego procesu selekcji i rekrutacji kandydatów. Dowiedzą się, w jaki sposób efektywnie zdiagnozować potrzeby rekrutacyjne, tak by pozyskać właściwego i kompetentnego pracownika.
Uczestnicy poznają nowoczesne metody dotarcia do kandydatów aktywnych i pasywnych. Dowiedzą się, jakich kanałów rekrutacyjnych użyć i w jaki sposób rozmawiać z przyszłym pracownikiem tak, aby zweryfikować umiejętności i kompetencje kandydata. Kolejnym celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w gotowe techniki prowadzenia rozmowy rekrutacyjnej z kandydatem. Co więcej, oparte na wskaźnikach behawioralnych podejście do rozmowy selekcyjnej, umożliwi uczestnikom zweryfikowanie informacji zawartych w CV kandydatów. Szkolenie pozwoli w rzetelny sposób rozwinąć kompetencje z zakresu tworzenia potencjału pracowników oraz zredukować czas i koszty rekrutacji.
Skuteczna rekrutacja to pierwszy krok, aby zbudować pozytywne doświadczenia kandydatów. Dlatego podczas szkolenia uczestnicy poznają elementy kreowania strategii employer brandingu, dzięki czemu będą potrafili zatrzymać pozyskane talenty w organizacji. Dzięki konkretnym narzędziom oraz licznym przykładom, szkolenie pozwoli na wykorzystanie strategii employer brandingowej, tak by firma była pożądanym pracodawcą na rynku pracy.
Proces rekrutacji to sytuacja wywołująca emocje u obydwu stron. Dlatego warto pochylić się nad nimi dłużej i opracować mapę emocji kandydata, która w jasny i przejrzysty sposób pozwoli nam „wejść w buty” kandydata. A od tego już jeden krok, by budować pozytywne doświadczenia kandydatów (candidate experience) i ich zaangażowanie w cały proces rekrutacyjny.
Zagadnienia poruszane podczas szkolenia: