OPEN Konsultacje i Szkolenia – Poznań

Profesjonalna obsługa Klienta

zadzwoń do nas

tel: +48 616 622 400

– co robić, a czego unikać, by klient był usatysfakcjonowany?

    Efektywna obsługa klienta jest niewątpliwie – poza jakością oferowanego towaru – głównym czynnikiem zadowolenia klienta z wizyty w danym miejscu. Jeżeli zatem odpowiedzialni za obsługę pracownicy chcą, by ich relacje z klientem stały się relacjami długoterminowymi, a klienci chętnie do nich powracali, powinni zadbać przede wszystkim o jakość świadczonych przez nich usług, przekładających się wprost na satysfakcję klienta.
Z doświadczenia wiadomo, że gdy proces ten ulega zakłóceniu, zwykle owocuje to niezadowoleniem klienta, niepotrzebnie generując sytuacje trudne, nieprzyjemne czy stresujące.
Podczas tego szkolenia uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób komunikować się z klientem i odpowiadać na jego potrzeby, by ten czuł pełną satysfakcję zarówno z zakupionego produktu czy usługi jak i z poziomu jakości obsługi.

Zagadnienia poruszane na szkoleniu:

  • tworzenie wizerunku własnego jako osoby reprezentującej firmę typologia klientów;
  • komunikacja w obsłudze klienta;
  • typologia klientów – sposoby rozpoznawania poszczególnych typów klienta i dostrajanie się do ich postaw;
  • kontakt w obsłudze klienta – jak dobrze zacząć i jak się dowiedzieć, czego klient naprawdę chce;
  • prezentacja oferty i metody zachęcania do skorzystania z niej;
  • zasady zachowywania się wobec zastrzeżeń;
  • negocjacje – podstawowe reguły negocjacji nastawionych na współpracę;
  • „trudny klient” – radzenie sobie z agresją, zniecierpliwieniem, nadmierną gadatliwością, brakiem zainteresowania, dezorientacją klienta, negatywnym nastawieniem;
  • podsumowanie: wypracowanie praktycznych zasad obsługi klienta.