OPEN Konsultacje i Szkolenia – Poznań

Komunikacja w zarządzaniu

-bieżący feedback i przepływ informacji w zespole

Podstawą zarządzania zespołem jest umiejętność skutecznego zbierania i przekazywania informacji. Efektywność w obszarze zarządzania zespołem jest w dużej mierze zależna od tego, czy uda nam się porozumieć z innymi ludźmi.

Szkolenie to ma na celu wyposażenie uczestnika w narzędzia służące zwiększeniu świadomości i kompetencji dotyczących usprawnienia przepływu informacji między ludźmi w zespole i miedzy działami firmy. Ważnym elementem szkolenia jest rozwijanie umiejętności udzielania i przyjmowania feedbacku – jako kluczowego elementu efektywnej komunikacji i budowania zaufania w zespole.

Zagadnienia poruszane podczas szkolenia:

  • język porozumienia – jak właściwie odczytać komunikat drugiej osoby,
  • zasady skutecznej komunikacji – czyli co robić, aby być właściwie rozumianym,
  • niebezpieczeństwa, pułapki i błędy w komunikacji – skąd się biorą, jak je rozpoznać i zneutralizować,
  • jak udrożnić kanały komunikacyjne tam, gdzie informacje nie przepływają,
  • znaczenie procesów komunikowania się w zespole i przedsiębiorstwie,
  • budowanie kultury feedbacku – narzędzia przekazywania i otrzymywania  konstruktywnych informacji zwrotnych.