OPEN Konsultacje i Szkolenia – Poznań

Zarządzanie czasem i organizacja pracy menedżera

– jak skutecznie planować, delegować i monitorować realizację zadań

Szkolenie skierowane jest zarówno do nowo mianowanych menedżerów, jak i tych z dłuższym stażem pracy. Udział w szkoleniu wesprze osoby zarządzające zespołem w codziennej pracy – między innymi w tym, aby nie brały na siebie większości zadań, lecz potrafiły odpowiedzialnie delegować je członkom zespołu.

Szkolenie ma na celu wyposażenie uczestników w umiejętności planowania zarówno pracy własnej, jak i zespołu, doboru odpowiednich zadań do poziomu dojrzałości i kompetencji pracowników, a także przekazywania i egzekwowania poleceń w sposób wspierający rozwój zespołu.

Zagadnienia poruszane podczas szkolenia:

  • „ja i mój czas” –  identyfikacja własnych mocnych i słabych stron w obszarze organizacji pracy,
  • sposoby wyznaczania celów i przekładania celów na zadania,
  • planowanie pracy własnej i zespołu,
  • sposoby organizacji czasu pracy menedżera i ustalanie priorytetów,
  • delegowanie zadań – umiejętność diagnozowania dojrzałości i kompetencji pracowników – kwestia właściwego doboru zadań,
  • komunikacja – umiejętność dostosowania sposobu przekazywania zadań do poziomu dojrzałości pracowników – sposoby sprawdzania zrozumienia,
  • analiza skutków niewłaściwego delegowania – m.in. przedwczesne pozostawienie pracownika samemu sobie lub przydzielanie zadań zbyt łatwych lub zbyt trudnych,
  • różne style i sposoby kontrolowania oraz egzekwowania wykonania zadań.