OPEN Konsultacje i Szkolenia – Poznań

Komunikacja interpersonalna z wykorzystaniem metodologii DISC

zadzwoń do nas

tel: +48 616 622 400

     Każdy z nas ma swoje preferencje wobec sposobu komunikacji, jedni lubią, kiedy snuje się długie opowieści, inni lubią krótki i konkrety przekaz. Dlatego w komunikacji z innymi bardzo istotne jest, aby nie stosować tego samego stylu wobec różnych osób, a raczej rozpoznać jaki styl preferowany jest przez drugą stronę i dostosować swój przekaz tak, aby był on odpowiedzią na potrzeby komunikacyjne drugiej strony.
Model DISC opiera się na teorii 4 stylów ludzkich zachowań (teoria 4 kolorów), które można zmierzyć oraz zbadać:


D – Dominant – typ dominujący (czerwony)
I – Influencing – inspirujący (żółty)
S – Steady – stabilny (zielony)
C – Cautious – sumienny/rozważny (niebieski)

Na co dzień posługujemy się 2 do 3 ze stylów w zależności od sytuacji w jakiej się znajdujemy. Każdy z Nas ma jednak przeważający styl zachowania i reagowania, który jest najbliższy i najczęściej z niego korzystamy. Test DISC ma za zadanie zbadanie naszych preferencji w zakresie komunikacji oraz motywacji do działania. Analiza wyników pozwala lepiej zrozumieć sposób własnego funkcjonowania oraz osób, z którymi współpracujemy. Zrozumienie zaś ludzkich zachowań to podstawa budowania relacji opartych na właściwej komunikacji.


Zagadnienia poruszane podczas szkolenia:

  • założenia dotyczące różnych stylów komunikacji i zachowania,
  • wpływ osobowości na postrzeganie innych,
  • techniki komunikacji w praktyce – przydatne niezależnie od osobowości rozmówców,
  • jakie są mocne strony i ograniczenia w komunikacji każdego z typów osobowości oraz w interakcji różnych typów między sobą,
  • interakcje między różnymi stylami,
  • zmiany stylów wobec różnych sytuacji,
  • zastosowanie modelu DISC w praktyce, czyli jak motywować, jak rozwijać osoby o określonej kolorystyce
  • jak skutecznie komunikować się oraz współpracować w zespole – analiza różnych stylów komunikacji na tle grupy